Mamma på besök

Idag är det fredag igen.
I måndags kväll kom mamma/ mormor Marmatta på besök.
Vi pladdrade på och jag fixade Peppers bur så klockan hann bli över midnatt innan huvudet hamnade på kudden.
I tisdags kom Mattis över på em och medan jag jobbade hårt så kunde Mattis och mormor prata och fika i köket.
Jag har haft en hel del jobb med mycket förfrågningar, som vanligt när mamma är på besök att jag har mycket att göra.
Mamma la sig i vår säng häromdan medan jag jobbade och tydligen var sängen skön för plötsligt hördes snarkningar bakom ryggen på mig:)
Promenerat ned på stan har vi oxå gjort några ggr.
Vi har haft fint vårväder så vi har testat och haft sköna fikastunder utomhus på altanen, dock saknas dynorna som är nere i förrådet och vi har fått fika till ljuv musik av borrar och traktorer och andra bygg ljud som ljudet runt omkring oss så fort man öppnar dörren eller fönster, men det känns lite skönt spartanskt på nåt sätt.
I onsdags promenerade vi till svärmor Anna-Clara som ville bjuda på vin och ost o kex. Mysigt värre mitt i veckan:)
Sen ringde vi efter taxi Robin som kom och hämta oss.
Torsdag så var det körtime och mormor hängde med.
Idag fredag ska vi på bio och se Anna Karenina,
Mamma är väl helt slut efter denna vecka och kanske får hon med sig en förkylning och lite träningsvärk oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin