Kusinbarn

Helgen går i temat familje/släktsammankomster.
Fredag kväll hade vi bjudit över Daniel,Emelie och Oliwer på middag.
Jag hade lovat Emelie att hämta dom från skolan i tisdags och att vi sen skulle ätit middag ihop men Emelie fick feber och var sjuk hela veckan.
Emelie ville pyssla med mig och pysslet gick ut på att vi skulle sy fast gosedjur på hennes hörlurar:) Detta var ett tips hon sett på barnkanalen. Så jag tog fram sprätt, nål och tråd för gosedjur hade hon med sig. Emelie var faktiskt riktigt duktig o tålmodig med att sy.
Sen hjälptes vi åt med att laga middag, fläskfilegryta . Killarna satt i soffan och kollade film.Emelie hjälpte även till med att påskpynta lite påskris.
Vi smaskade lite på choklad från chokladklubben som vi var med i tidigare och som Mattias nu återupptagit.
Man får hem en hel ask m lyxiga praliner. Mums:)
Efter maten skypade vi m Linnea.
Emelie lekte, ville vara m Pepper. Hon önskar sig en hamster eller kanin och försöker nu hårt att bearbeta Lena.
Lördag fm har jag städat lite hemma , kört 20 min på Crosstrainern på gymet, fikat på altanen innan promenad till svärmor Anna-Clara och helkväll m tacos, vin och mer umgänge m kusinbarn då AC var barnvakt åt Elliott och Saga.
Mattias åkte iväg på Knightrider träff i Väsby.
Daniel och barnen kom oxå förbi till AC och så även Robin som även senare gick ut och lekte m alla barnen.
Emelie och jag lekte hänga gubbe och sen gjorde vi lek där man på varsitt papper skriver namn på 2 personer, nåt att göra och en plats. Man byter papper med varann emellan och viker så man inte ser vad den andra skrivit.Det kunde då tex bli så här: Emelie och Saga åker skrdskor i garderoben.
Detta roade Emelie en bra stund.
Imorgon ska vi iväg och titta på när Oliwer har simtävling i Fyrishov och senare på Saga som har konståknings uppvisning.
Nu godnatt.
Pepper ligger under bordet och Robin i sitt rum.


Kommentarer
Postat av: Marjatta

Pepperille voisitte rakentaa häkin kirjahyllyyn.

2013-03-24 @ 07:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin