Travhästar sulky

Vi har haft sommarfest m Repus.
Mattias skjutsade mig till jobbet och vid kl 10 fick vi champagnefrukost då vi alla skålade i champagne och åt jordgubbar. Detta då Repus firade att vi fakturerat över 1 miljon under juni och att vi klarat av att gå från ett underskott på 350 000 till plus 60 000 på ca 2år.
Känns kul att slitet som framför allt Mattias gjort äntligen börjar ge resultat.
Vid kl 14.30 åkte vi hem till Mattias och Kaarina ute på Ådö.
Väl där så gick vi iväg till deras granne som föder upp och tränar travhästar.

Vi fick prova på att köra häst m sulky runt travbana och även ut på skogsväg. Vi var 5 st sulky vagnar som körde efter varandra.
Först fick vi en genomgång av hur vi skulle göra och vad vi skulle tänka på med hästarna och sen körde vi iväg. Lite läskigt var det i början då man var rädd för att inte kunna stanna eller om man skulle köra i diket eller köra på nån bil eller hästen som körde framför.
Men efter 2 varv började det kännas bättre och man kunde njuta av turen och känslan av att så lätt kunna styra ett så stort djur då det krävdes ytterst lite för att få hästen att stanna eller svänga.
Min häst hade lite svårt att komma igång till trav efter stopp och jag fick släppa på tömmarna framåt flera gånger.
Kul var det att få testa iallafall och vi bytte så att övriga 5 fick köra och sen gick vi tillbaka hem till familjen Kranz där vi fick öl och chips och sen fick vi prova att kasta lasso och skjuta luftgevär och pistol.
Kaarina lyckades fånga mig med lassot och sen provade jag och deras äldste son Valdemar att försöka få kläm på lassokastning.
Sen grillade vi och drack olika tyska snapsar och likörer.
Mattias och Jennys sambo Pierre kom lagom till ölen men missade travhästarna.
Vi festade fram till kl 02, sen sov Mattias och jag kvar.
Idag lördag mådde Mattias inge vidare. Han sov och jag umgicks m Mattias o Kaarina och åt lunch med dom innan vi åkte hemåt.
Väl hemma cyklade Linnea o jag till Gränby där vi shoppade lite underkläder och även åt middag. Jag åt sushi och Linnea wok.
När vi kom hem la jag mig ute på altanens sackosäck och Linnea plockade mina ögonbryn .
Nu ligger vi, jag, Linnea och Mattias ute på altanen. Robin har varit hos Anton i Tierp men ska komma hem då det är tänkt att han ska provjobba hos Clearway till slut, om det nu blir av då det blivit uppskjutet flera ggr.
Nu ska vi titta på film.


Kommentarer
Postat av: Marjatta

Oliko hevosta helpompi ohjata kuin sitä aasia ?

Pepper tykkää voikukan lehdistä,se aivan ahmii niitä, se sai niitä joka päivä kun olin siellä.

Svar: Oli heppaa helpompaa ohjata kuin aasia. Eivät ole yhta itsepäissiä:)
Nina Pentti

2013-07-07 @ 09:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin