Onsdag-sista dagen

Sista dagen på min 3 veckor långa semester och som vanligt undrar jag vart tiden tog vägen och om man utnyttjat ledigheten rätt?
Vi har under detta år rest en hel del.
Nyår i New York, Las Vegas , Colorado, Kansas och New York igen i maj. Sen London i Juli så det har verkligen varit skönt att "bara" vara hemma resten av semestern.
Dessutom har ju Mattias jobbat förutom några enstaka strösemesterdagar.
Jag har verkligen fått mycket kvalitetstid med framförallt dottern men även Robin.
Njuter även fortfarande av spontaniteten som stadslivet bjuder på och älskar vår nya altan. Har legat många timmar där och läst och druckit kaffe, vin, öl och vi har grillat och sällskapat innan en promenad ned på bio eller för shopping eller middag ute. Känns ibland som man är utomlands på semester, speciellt med detta varma väder som varit.
Har hunnit med 2 massager under semestern, först aromamassage och sen energimassage igår.
Känner mig väldigt avslappnad och utrensad efter gårdagens massage där hon fick igång mitt energiflöde, hade tydligen lite obalans och stopp runt höfterna:)
Hon sa iallafall när hon drog lite försiktigt i mina fötter att -"jaa nu flödar energin"..
Ska dit igen i augusti.Har börjat få lite svettvallningar, speciellt på nätterna. Jaa börjar väl bli lite gammal även om jag egentligen inte känner mig så.
Massören tipsade om att prova att minska lite på kaffeintaget även om våra espressobönor ju ändå är bättre/hälsosammare än vanligt bryggkaffe vilket ju är bra.
Igår lagade Robin och Josefine mat medan jag gjorde hälsosamma bounty chokladbitar.De är med dadlar, kokos, nötter,kokosolja, honung och kakao. Inget socker alltså.Så nu har jag några godbitar i frysen.
Josefine är och hälsar på från Östersund och hon stannar troligen till den 10/8.
Tog ju i måndags med mig Robin och Josefine för att besöka älgparken i Morgongåva/Heby men väl framme så var älgparken stängd på måndagar.
Jag hade missat detta på deras hemsida.
Nåja vi åkte vidare till Sala och Sala Silvergruva istället.
Min GPS på mobilen fick nåt ryck och ledde in oss i ett villaområde och sen bad den oss parkera och gå resten, fast det var 3 km kvar?
Vi parkerade och tog en lunchfika i Sala innan vi provade google maps istället och då kom vi fram till silvergruvan. Vi gick dock bara in på det lilla museet samt tittade på smycken.
Man kan ta en guidad tur ner i gruvan som tar 1-2 timmar beroende på vilken tur msn väljer.Detta får bli ett senare utflyktsmål.
Linnea har fått övningsköra en del denna sommar och vi var ute en sväng även igår.
Det går bra och hon kör lugnt, ännu undviker vi den allra innersta stadskärnan men vi utforskar Uppsala med omnejd och hon får köra när vi ska handla odyl.
Igår regnade det från em-kväll, första dan på länge och typiskt för vi hade tänkt gå iväg på utomhusbio på kvällen, gratis på studenternas idrottsplats. Man tar med sig filt eller sittunderlag och får se bio på storbildskärm utomhus. Detta är ett projekt som startades för 3 år sen av ungdomar och Uppsala kommun när de bad ungdomar om tips på sommarjobb och det har varit nu återkommande 2 filmer /år som visats. Ev får vi prova igen i aug när nästa tillfälle är.
Igår hade vi strömavbrott och det visade sig vara fel på Robins strömkabel till datorn. Jordfelsbrytaren slog igång gång på gång.
Vi fick prova oss fram till vart felet var. Vi misstänkte att Pepper gnagt av nån sladd, vilket han ju gör lite här och var i smyg, men Robins kabel såg inte angripen ut men det var ändå den som var skyldig till Robins stora förtret. Han var riktigt sur ett tag då han fått lämna in sin dator på reparation 3 ggr sen han köpte den.
Nu skiner solen igen, lite blåsigt men ändå skönt.
Få se vad vi hittar på idag.
Lilla mamma-Ska vi planera in nån trip till Pietari eller vart det var du ville åka?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin