Medmänniska

Detta citat tycket jag säger en del om hur jag tycker man ska vara mot de man äkskar och de som älskar en.Att inte vara egoistisk eller se nån egen vinning, att försöka leva sig in i och lyssna, stanna upp för att kanske förstå hur nån annan mår eller känner.
Viktigt tycker jag är att visa att man bryr sig, att lyssna, visa intresse och empati, speciellt om man har det lite jobbigt nån dag eller period.
Man känner så tydligt om nån är genuint intresserad eller bryr sig.
Dagens samhälle går så mycket ut på att allt ska gå fort och vi har all denna tekniska hjälp som ibland gör att vi glömmer bort att vi är människor och ej robotar.


Kommentarer
Postat av: Marjatta

Jag har tänkt mycket på dig och att om vi skulle åka i väg någonstans.
På hösten finns det ganska billiga resor,
Pietari,Unkari,m.m
Vi får väl börja planera,om du har möjlighet att ta
ledigt 2-3 dagar.

2013-07-31 @ 12:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin