Dagarna går

Dagarna dom går och går efter varandra... Måndag, Tisdag,Onsdag, Torsdag,Fredag,Lördag.Söndag...ups Onsdan försvann....
Pepper mår bra, vi är hårda och ger honom inget extra, han äter fortfarande inga stora mängder hö men färskt gräs och det nya fodret samt maskrosor går bra.
Har bakat en del på sistone, kanelbullar, morotskaka, rosa kaka till Anna , Snickers och Dajmgodis och detta kom väl till pass i måndags då Mattias fyllde år.
I måndags fick han välja mellan 3 presenter( ej köpta ännu)
Valet var mellan Dan Brown bok, pulsklocka och matvandring i Sthlm och det var matvandringen som lockade honom mest så det blir hans present från oss, ev hänger öven jag med på detta event där man får gå runt till olika restauranger och testa mat från olika länder på söder i sthlm och man får träffa kockar som berättar om mat mm.
I måndags var Linnea barnvakt åt Elliot som ej hade fritids men eftersom även jag och Mattias och Robin också var lediga så umgicks vi allihopa. Vi åkte till skjutbanan så Elliot fick skjuta, sen åt vi kebab till lunch nere pä stan . Jag skulle till tandläkaren och laga min tand som jag bet av i London så resten av gänget gick till stadsparken.
Tyvärr så har lagningen redan lossnat igen så jag ska till tandläkaren igen imorgon kl 07.10.
Idag åkte vi till Hagaparken och Fjärilshuset som jag velat åka till i 1-2 år.Linnea övningskörde hela vägen och det gick suveränt. Hon kör lugnt och fint.
I Fjärilshuset var det tropiskt och man fick gå runt och se olika fjärilar som flög omkring fritt. En blå fjäril fattade tycke för Robin då den satte sig på hans shorts en lång stund. Det danns även skökdpaddor, lite grodor och fiskar.
Efteråt fikade vi ute med glass och kaffe, ca 25 grader varmt idag så vi satte oss under parasoll, sen gick vi för att leta efter Haga Slott och ev få en skymt av Viktoria &Daniel men vi kom inte ända fram till slottet utan gick bara längs staketet som hade gått om övervakningkameror.
Nu en kvällsmacka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin