Stadsanpassning

Nu börjar vi aklimatisera oss mer och mer till det nya stadslivet i Uppsala och än så länge bara njuter vi och upptäcker nya fördelar. Vi promenerar och hittar nya promenadstråk, cafeer, lunchställen, asiatiska butiker, testar vårt nya gym mm.
I fredags var jag på Thaimassage där en liten thailändska masserade i stort sett alla mina kroppsdelar under en timmes tid,superskönt:)
Sen promenerade jag vidare till systembolaget och handlade på Ica.
Kändes verkligen lyxigt och som livskvalitet.
Har åkt till jobbet i Bro 2 dar denna vecka och det är skönt att gå ner i garaget och köra iväg utan att behöva skrapa bilrutor eller klä sig varmt.
Det tar dock närmare 1 timme att åka till jobbet. Har testat att både åka E 4 och småvägar och småvägarna känns nog bäst ändå.
Idag fick jag en ny Iphone 4s och till slut fick jag alla mailkonton, kontakter mm att funka.
Pepper har vi nu köpt kompostgaller till så han får hålla till i hallen och köket då han är ganska besvärlig att locka fram under och bakom soffan vilket man inte alltid har tid att ägna sig åt och dessutom har han tendens att börja gnaga på soffa o matta. Oj vad han krafsade i sin bur igår kväll:)
Vi hittade inte matskålen imorse.
Nu har jag precis tränat och sitter eller ligger i soffan och slötittar på TV,äntligen har Mattias lyckats få Telia att leverera våra Viasat, Viaplay filmkanaler. Det tog bara 1 månad och 4-5 samtal...
Imorgon flyttar de nya köparna in i vårt gamla hus.
Det känns iallafall bra med stadslivet så här långt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin