Skatteverket

 
Igår var jag och Robin på en föreläsning om moms,skatter,bokföring mm för nystartade företagare som anordnades av Skatteverket. Det var en 2,4 timmes föreläsning som jag fasade lite för till en början då man fick ett papper med alla olika typer av momser och skattetabeller mm. Men faktum var att det var helt ok och Robin fick med sig lite matnyttigt därifrån och han fick också bekräftat att han uppfattat rätt på vissa saker så det var inte en helt bortkastad kväll och jag fick ju umgås med sonen:) Inte alltför vanligt nuförtiden. Robin är iväg med kompisar,repar,pratar m flickvän och tillbringar tid i sitt rum. Mattis ser man inte heller alltför ofta, dock var han ju över på en snabbfika då han fick sina nya löparskor och sen fick han även ta över min gamla Iphone om han nu lyckas låsa upp den då den verkade vara låst till Telenor. Men pratade med Mattis idag och han ska iväg på sin tredje och sista helg i jazzkursen som han varit på i Gysinge. Mattis ska ju också fortsätta kompa oss i kören på torsdagar och han har fått Spotifylista över våra Country rock låtar som ju är temat för våren.
På måndag skulle han komma över på en fika igen och även lämna datorn till Mattias så han får se om det går att fixa till den,troligen virus.Linnea är ju där hon är, far away:) Men faktum är att jag undrar om jag inte ändå pratar mest med henne, ha ha:)  Nej då, Tack Robin för den spontana kramen jag fick i köket häromdan:)
Mattias har åkt iväg till Åre och kommer inte hem förrän på lördag natt. Han åkte nattåg upp till Östersund igår och jag fick ett sms av honom där han tydligen sovit illa då tågsängarna var som marmorskivor.
Det är jag och Pepper hemma nu. Har precis varit ner på stan och skickat iväg lite godis till Linnea:) Nu funderar jag på att gå till gymet för att träna men nja jag stannar nog hemma i soffan och tittar på en riktig tjejfilm och myser istället, torsdag som det är. I måndags provade jag en ny frisör som ligger i huset bredvid, FransFrisörer och det verkade bra, fick även mina ögonbryn plockade och man fick sitta i en skön massagestol under tiden. Känns ju nära och bra, även om det ju inte är långt till min gamla frissa på stan heller.
I tisdags jobbade både jag och Mattias hemifrån och vi passade på att ta en promenad till  Café Linné och tog en semmelfika eller Slemma som Linnea brukar säga:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin