Nyårsafton NY 2012

Då jag haft strul med bloggen så hamnar mina inlägg och bilder lite hipp som happ.
Nyårsafton i år var ju lite speciell då Mattias och jag firade 20 årig förlovningsdag. Vi förlovade oss på morgonen den 31/1 1992 när vi befann oss i Alunda i huset där svärmor då bodde. Vi bytte ringar på morgonen och skålade i champagne, nåt som vi fortsatt med under alla år.
Wow, nu kom min fantastiske sambo med frukost från subway:) han är go han som gör det lyxigt för mig.
Får avbryta en stund med macka , chicken terriyaki och latte...
I am back..
För 20 år sen var jag gravid med Robin men lite champagne blev det ändå på morgonen och så även alltså denna nyårsafton. Vi beställde upp 2 glas champagne och fruktbricka via roomservice och som brukligt lyssnade vi till vår låt You're never alone med Paul Janz.
Senare på dan strosade vi runt i lite affärer, mycket var faktiskt öppet, t.om en frisörsalong. Lunch åt vi på en japansk restaurang Gyu Kaku, suveränt god mat där man fick grilla sitt eget kött.
På kvällen intog vi 4 rätters middag på Jacks som låg nära Times Square.
Det var sjukt mycket folk ute på stan, de var ca 1 miljon människor sim samlades för att se the drop of the ball. Hur mycket poliser som helst ute och vägar som spärrades av. Vi kom ut från restaurangen vid 22 och då var det omöjligt att komma fram så att vi kunde se bollen som vid tolvslaget skulle droppas. Folk hade samlats redan vid kl 14 för att få bra platser.
Vi gick runt en stund men gav upp vid runt 22.40 och begav oss istället till hotellet. I lobbyn hade det ordnats så alla fick partyhattar och vi beställde in champagne och skålade in tolvslaget.
Gott Nytt 2013.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin