Leva i nuet

Torsdag kväll och jag sitter nu i soffan hemma hos Mattias bror Daniel. Har precis läst bok för Emelie som nu sover. Oliwer har TV n på i sitt rum, vet ej om han somnat än, misstänker att han inväntar att pappa ska komma hem från sin middag med jobbet.
Vi hjälpte Daniel med att hämta barnen från skolan och sen fick de komma med hem till oss för att äta middag. Mattias hjälpte Emelie med lite matteläxa. Det gick bra till en början, sen tröttnade Emelie då hon tyckte det var svårt och jobbigt och hon ville ge upp. Men Mattias är envis och han var fruktansvärt tålmodig trots Emelies tårar och stora utbrott och beklagande. Halva läxan blev gjord i allafall och spaghetti o köttfärssås till middag.
Efter middan gick Emelie och jag ner till förrådet och hämtade Barbiedockorna medan Oliwer tittade på film m Robin i hans rum.
Känns givande och kul att få lyssna till barns tankar och funderingar och riktigt mysigt att få läsa godnattsaga igen:)
Kloka dottern lär sig stanna upp i livet för att reflektera och njuta och inte stressa igenom allting.Härligt att se och höra hennes tankar och funderingar:)
Att vara mer i nuet-Detta är nåt jag verkligen försöker tänka på, att säga till sig själv: nu är jag här, vad härligt, vad jobbigt, att bara acceptera alla diverse kändlor,vilken tur jag har som får uppleva detta, vad mår jag bra av mm.
Vi har ett eget ansvar för vårt liv, det gäller att göra det bästa av det, man kan inte kräva att nån annan ska fixa saker åt en så det gäller att skapa så många möjligheter att fylla livet med sina glädjeämnen.
På tal om det så börjar kören igen den 7/2. Temat för denna termin är Country rock.
Idag fick Robin veta att han får plugga matematik 4 och även fysik på komvux. Härligt för honom att få lite dagliga rutiner igen. Skolan börjar 19/2 tror jag.
Sen fick han även sitt gymkort så han kan träna han också på Kraftkällan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin