Köp ett hekto fisk

Igår fick vi ett meddelande via facebook från Linneas historielärare att vi ska vara stolta över en sån fantastisk tjej. Riktigt kul start på dagen och kul att läraren tog sig tid att skriva till oss och ännu roligare att höra vilket avtryck vår dotter gör i sitt nya tillfälliga hemland:) Kul att se att fler uppskattar henne. Jag fick också ett mail från en rekryterare som sett min profil på monster och som tyckte jag skulle söka ett kundtjänstjobb där det krävdes finskspråkighet. Jobbet var med placering i Sthlm och man skulle hjälpa finska kunder att lotsa,välja olika utbildningar via deras hemsida på nätet. Men jag ska inte söka jobbet:)
Idag har jag åkt på kundbesök och sett verkligheten på en byggarbetsplats. Fick rycka in då Mattias, chefen ju var i Göteborg på kundmöten och entrepenör behövde snabb hjälp om vi ska lyckas få order. Det var kul att få lämna hemmet en stund och entrepenören var lättsam och trevlig. Har nu fått jobba lite kväll då jag ju behövde uppdatera en offert efter besöket. Så nu hoppas vi på en order imorgon.
Robin har börjat sina matte och fysikstudier idag, vilket han verkar tycka är kul.Han gick iväg till skolan för att träffa läraren även om han läser på distans och bara behöver gå till skolan om han behöver hjälp. Robin pratade om kvantfysik vid middagsbordet idag och om experiment med atomer som flyttas från en plats till en annan:) Vad månne det bliva av honom när han blir stor?
Robin sitter i sin bur... ups nu blev det fel. Robin spelar gitarr i sitt rum.. Pepper sitter i sin bur..
Robins band Inside a sinner ska spela i tävlingen Musik Direkt den 3/3 på UKK så jag ska dit och titta. Mattias är ju i New Orleans då så han missar detta tyvärr.
Vi funderar på att låta Kattis göra en väggmålning i köket med nåt New York tema..:) Kanske nedan bild eller bild på the Flat Iron kanske:)
Nya tallrikar på G snart, beslutsångest...
Köp ett hekto fisk, lägg dom i vatten, helst över natten, köp ett hekto fisk.
Bjud på middag, bjud på middag....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin