Påskhelgen

Nu är påskhelgen slut. Vi har haft soligt och härligt väder med många timmar tillbringade ute på altanen.
Vi har ordnat med kompostgaller sä även Pepper ska kunna vara med ute på altanen, men vi behöver fortfarande köpa ett ser till för att säkra hela altanen och detta blev vi varse ordentligt idag då Pepper ville uttöka och utforska även grannens uteplats!! Pepper rymde, troligen hoppade han upp i soffan och sen ner bakom soffan och ut till grannen för jag var inne och stekte köttfärs när grannen plötsligt ropar, hallå... Hallå vi har en kanin här....
Ups... Jag var precis på väg för att kolla var Pepper var...
Så imorgon blir det till att åka till Plantagen. Jag skulle även laserat två pallar med vad jag trodde inköpt svart lasyr men när jag tog fram färgburken så visade det sig vara bivax som jag köpt så det blir även en ny tur till IKEA:)
På påskafton var vi bjudna till Andy och Kattis på påskmiddag. Jag gjorde mintchokladtårta , Daniel köttbullar och Anna-Clara la in sill. Sen bjöd Andy och Kattis på fläskfile gratäng och potatismos Ala Bearneissås. Gott och trevligt var det. Påskdan åkte vi till Alsike och Sanna i Jörgen på middag där vi fick köttgryta och vi drack även vin till maten så det blev buss hem vid midnatt. Vi skypade m Linnea under hela bussturen och vi såg en bilolycka där en bil hade voltat när han väjde för ett rådjur. Men föraren klarade sig utan skador som tur var.
Vi har även varit ute pä två joggingrundor i det härliga påskvädret.
Idag måndag avslutade vi med att gå på bio för att se filmen Cloud Atlas, en tänkvärd och lång film på 3 timmar.
Mattias satte även upp lite hyllor vid soffan. Det blev först en del svordomar och skruvar som flög då gipsväggar inte är så lätta att skruva i och skruven ville bara snurra runt utan att fästa så först hade vi 4 StORA hål i väggen, men till slut fixade det sig. Lite spackel fick vi ta till för att dölja en del hål. Nu sova och jobb imorrn. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Marjatta

Huh,huh onneksi naapurit huomasivat,Pepper olisi voinut lähteä kauemmaksikin.

2013-04-02 @ 11:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin