Styrka och Ödmjukhet

Idag har jag varit till Bro för att lämna in min Skoda. Anders bilplåt ska få fixa till en liten skada på kofångaren. Robin skjutsade dit mig och nu är jag alltså utan bil i 3-4 dar, tur att vi fortfarande har lilla gula faran. vi funderar på att sälja den när vi flyttar in till stan. Vi kan inte ha 3 bilar, det kostar alldeles för mycket och vi kommer antagligen inte att använda bil lika mycket när det går lätt att gå,cykla eller ta buss. Vi har ställt oss i kö för en extra parkeringsplats i garaget vilket bara det kostar oss 1000kr /mån om vi nu får en till plats, men vi står först i kö så det funkar nog. På sikt är nog målet att bara ha en bil tänker jag.
Åhh, det luktar gott när Mattias lagar mat. Idag blir det "pig bourgignon"
Jag har varit med Robin till Knivsta för att hämta ut en ny dammsugarslang till centraldammsugaren. Billig och bra endast 2400kr :( Inte kul att köpa men den förra gick sönder och vi kan ju inte lämna en trasig till våra nya husköpare.
Funderar ibland på livets gåtor och tänker att det inte alltid är en nackdel att ha motgångar eller få gå igenom kriser. Tror att man som människa blir mer tacksam och uppskattar livet högre än om man alltid går igenom livet som en dans.
Tror också att man blir stark och mer ödmjuk som person.
Sen är det ju skönt om man kan slippa alltfö tunga motgångar och speciellt inte behöva gå igenom allt samtidigt utan ha det lite fördelat under livets gång.
Så tycker man ska försöka tänka på detta när man är mitt i nåt jobbigt, att det kan finnas nån mening och att man kan få ut nåt positivt av det jobbiga.
Om dina problem går att lösa
-Varför oroa dig?
Om dina problem inte går att lösa.
-Varför oroa dig?
 
          
 



 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin