Söndagsbak

Vaknade vid halv åtta av Mattias som stökade i köket och av Pepper som grävde och grävde. Försökte tvinga mig själv till att somna om och lyckades ligga kva till strax efter åtta då jag hörde Mattias öppna ytterdörren för att prata med grannen Ullis som kom med vår UNT. Hon hade redan varit på morgonpromenad med Chili och en annan lånad hund. Jag bestämde mig för att gå upp, solen sken ju faktiskt och tänkte att det kunde passa perfekt med en löprunda efter frukost. Mattias och jag löste korsord, läste tidningen och drack kaffe. Fattas bara att vi börjar lyssna på melodikrysset också.
Sen sprang vi bort mot Lagga skola, där vi hörde en ensam ko låta väldigt underligt, mer som ett bröl. Han var nog ensam stackarn. Hur som helst blev det en skön 6km runda.
Sen åkte vi in till IKEA, Mio och EM för att kolla lite möbler till nya lägenheten. Ja Mattias tycker väl inte det är alltför kul att spendera för lång tid i dessa affarer men vi var effektiva och klarade av alla tre affärer på ca 2 timmar.
Väl hemma bakade jag ingefärskakor medan Mattias åkte och handlade.
De är lite kola aktiga med eftersmak sv ingefära, supergoda faktiskt och tig inte så lång tid att göra.
Sen har jag även bakar lingonbröd. Som vanligt när jag börjar baka så vill jag göra mer och mer, hittade massa roliga recept som jag ville testa. Hejdade mig dock och bestämde mig för att istället lägga mig i soffan och försöka läsa ut boken som jag påbörjade under semestern.
Robin har återigen varit på spång hela helgen. Han var hemma en snabbis ich tog en dusch och åt middag med oss men sen iväg till Tierp för att träffa Anton.
Hoppas få en skype med Linnea strax sen blir det nog köttförsbiffar till middag.
Jaa vad helgerna susar iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin