Mental träning-Njut av stunden

Idag är det fredag, igen.. Vart tog veckan vägen? Tyckte nyss jag var på väg till Finland och det var en vecka sedan.
I tisdags drog jag ut en visdomstand och när tandläkaren dragit ut den enligt dom alldeles för lilla tanden för att vara en visdomstand så visade det sig, efter rtg att jag har eller rättare sagt hade 2 visdomständer. Först blev de oroliga att tanden gått av och att roten satt kvar men så blev alltså som tur var inte fallet. Men det var ändå en onödig utdragning då anledningen till att överhuvudtaget dra ut tanden var för att tandläkaren tyckte det såg ut som om jag hade ett begynnande hål på tanden bredvid och det var svårt att laga denna när visdomstanden som halvt hade kommit upp var i vägen. Men när han dragit ut tanden och kollade så var det inget hål så alltså en tandutdragning helt i onödan. Puh tur man har tandvårdsförsäkring så jag inte behövde betala för detta.
I onsdags buggdans och i torsdags kör. Idag fredag är jag på jobbet i Bro. Jobbar hemma hos chefen och är omgiven av hans 2 katter som jamar och är kelsjuka. Rådjursjakt anordnas av Repus Ventilation idag och 7 konsulter är inbjudna till detta. Jag har bara varit med på frukost,lunch och fika och småpratat med konsulterna. Ingen rådjursjakt för mig tack.
Vill avsluta dagens inlägg med tips på mental träning vilket för mig har blivit viktigare och viktigare då jag ser att jag mår bättre om jag jobbar på detta.
Mental näring: Njutningar på hösten!

Tänk dig ett härligt svenskt äpple nu på hösten, ta det i din hand och
dofta på det, snurra på det i din hand och känn skalets kvalité.Vilken färg
har skalet, är det samma färg runt om?
Börja med en liten tugga och för den
fram och tillbaka i gommen innan du tuggar sönder den, känn saften mot din
tunga och njut av smaken. Hur känns det att tugga ett äpple? Låter det
något?
Om vi tränar på att använda alla sinnen när vi äter, och samtidigt
tar det sakta och verkligen känner efter vad det smakar, kan vi hitta nya
sensationer och positiva upplevelser.

Som sagt höstäpplen mognar och vi kan njuta av dem, men vad har hösten mer i
sin linda? Vad njuter du av när dagarna blir kortare? Kanske ett levande
ljus på badkarskanten eller bara att krypa upp i en skön fåtölj och läsa en bra
bok. Botanisera blad böcker som ger dig det du behöver, allt från
skönlitteratur till kunskap om kropp och själ. Att njuta behöver inte kosta en
massa pengar, njut av stunden!

När du börjar träna på njutning och lägger den ena stunden efter den andra till
din dag kommer du att känna tillit till dig själv och din självkänsla ökar. Det
är bara du som kan öka på din självkänsla genom att tycka om dig själv och ge
dig själv uppmuntran och egna stunder. Förstå att Du är värd det. Du duger och
måste tycka om dig själv först innan du kan ge till andra. Jag tänker på ett
citat av författaren Mia Törnblom "Kärleksbomba dig själv"!

Så varför inte börja redan idag. Dagen idag är en betydelsefull dag den är din!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin