Åbo

Nu ligger jag och slumrar, såsar hemma hos mamma i Åbo. Jag är bra trött nu och det känns som om jag skulle kunna somna närsomhelst fast kl bara är 20.00. Har varit en händelserik vecka med många olika aktiviteter. Buggkursen i onsdags gick superbra och vi börjar kunna kalla våra rörelser för dans och det är inte längre så robotaktiga moves hela tiden. Kul:)
Vi skrattar en hel del oxå och jag var helsvettig efter träningen.
Sen var det kör i torsdags och även där börjar stämmorna sitta något.Vi övade i Alsike skolas musiksal och det fanns bara en gammal liten synt som Mattis fick kompa oss på och det kändes som när han var liten och började lära sig spela piano.
Sen igår fredag avslutades veckan först m vin, ost o kex hos svärmor Anna-Clara innan vi åkte buss till Viking Line båten Amorella. Vi fortsatte sen dela på en flaska vin och åt tapas rätter.
Efter maten en tur till taxfreen.
Sen gick vi vidare till dansstället, baren där vi drack varsin irish coffe. Jag gjorde bort mig ,när jag skulle betala så gav jag av misstag bartendern min hyttnyckel istället för mitt visa kort... Gubben som stod bredvid och bartendern fick sig ett gott skratt och sa det var ett snyggt försök:)
Vi fick lyssna till, visade det sig senare vara, Finlands idol Stina Girs. De spelade riktigt bra även om hon borde sjungit på engelska istället.
Vi såg en kille, gubbe som blev nobbad säkert 4-5 gånger när han försökte bjuda upp till dans. Anna-Clara tyckte så synd om honom så hon gick till slut fram till honom och bjöd upp honom. Han blev paff men efter dansen kom han över till vårt bord dit även 2 andra finsktalande gubbar, killar satt sig. De visade sig att de kände varandra och att de var på tjänsteresa på väg hemåt.
Det slutade med att vi fick dansa en hel del och vi blev även bjudna på drinkar. Gubbarna kunde dålig svenska och även ganska dålig engelska och jag pratade mest finska.
När jag dansade med gubben som Anna- Clara bjudit upp kom det plötsligt en kvinna och hällde öl över honom..
Jag frågade om det var hans fru men det var det inte tydligen.. Fick sldrig nån exakt förklaring till hennes beteende.
Hur som helst hade vi en trevlig kväll med mycket dans och vi kom inte i säng förrän runt 02.00 och båten var framme i Åbo kl 6.35.
Idag har vi varit i Åbo och strosat runt. Vi fikade även med varsin munk och latte. Sen var det dags för Åbo svenska teater och Hair.
Vi köpte varsitt glas vin och tittade på alla flotta uppklädda människor.
Vi satt på andra balkong och föreställningen var helt underbar med mycket bra musik, sång och dans. Alla var riktigt skickliga. Vi var trötta och hade trots superbra föreställning lite svårt att hålla ögonen öppna.
Efter föreställningen gick vi till en kinesisk restaurang där vi åt och blev serverade av supertrevlig tjej.
Idag den 20 oktober, alltså 2 månader kvar till flytt..
Nu ligger vi och småpratar, snart somnar jag nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin