Torngatan

Onsdag kväll, ligger i soffan och funderar på att komma i säng tidigt då jag varit trötter en längre tid.
I söndags hade jag ju min första fältskyttetävling i pistolskytte. Riktigt roligt men det finns fortfarande en hel del att jobba på. På 2 stationer sköt jag endast 5 av 6 skott. Den ena för att jag ej hann innan det rörliga målet försvann och den andra pga att jag trodde jag skjutit alla skott. Jag fick 28 av 48 möjliga träffar. Det är så här i början mkt att hålla reda på, du ska veta hur många sekunder du har på dig och bestämma i vilken ordning du ska skjuta på målen och även bestämma vilka mål du ev ska strunta i.Sen ska man markera och klistra alla mål, fylla på magasin mellan stationerna mm.
Men kul var det och jag behöver nu bara öva mer och hitta ett lugn under tävlingar så ska det nog gå bättre.
I lördags natt så vaknade vi av att brandlarmet plötsligt gick men när Mattias kom till tvättstugan så slutade det att tjuta. Skumt. Vi kollade runt och ingen rök nånstans men det var svårt att somna om ändå. Troligen batterierna som blivit dåliga så vi har bytt dom nu.
Pepper är galen och hoppar runt i jakt på mitt äpple. Han buffar bort min hand och mobil som jag skriver i , han vill verkligen försöka få tag på äpplet.
Igår var vi till lägenheten för att se att alla extra tillval vi gjort blivit rätt. Härligt att vara där, nu längtar vi verkligen efter att få flytta in.Robin testade sin sångröst i duschen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin