Joy to the World

Nu är det dags för vår årliga körkonsert.Imorgon sjunger vi med prisma barnkör i Alskie skola. Det kommer bli riktig julstämning, ser framemot en heldag med kören och även Mattis ska stötta våra basar och sjunga med dom. Dom flesta sångerna sitter riktigt bra faktiskt, bara Joy to the World stämman som är svår att komma in i men vi får sjunga med glädje så kommer det nog inte märkas.
Mattis ska hjälpa till att spela piano även på söndag så 12 st från vår kör ska sjunga på äldreboenden i Knivsta. Jag sjöng förra året och det var verkligen uppskattat bland de äldre. I år ska vi gratulera Anna-Clara som ju fyllde år i måndags och jag känner att jag måste begränsa mina uppdrag. Jag vill så mycket men min kropp säger ifrån och jag behöver få ha lite obokad tid emellanåt. Nu har Sylviya precis varit här och städat vårt hus för sista gången, hon hälsar så gott till dig förresten Linn´ea. Hon stod med sorg i hallen och sa att hon kommer sakna vårt hus, det har känts lite även som hennes hus sa hon. Hon sak fortsätta hjälpa oss med städningen i lägenheten from januari, efter new York.
Idag har jag varit och skickat iväg julpaket till USA. Det var på håret, då man behövde skicka dessa senast 3/12 för att de ska hinna fram i tid innan jul. Har inväntat lite presenter som kom med posten idag så jag fick sitta i bilen och försöka slå in de sista klapparna, så Linnéa om de inte är så fint inslagna så beror det på att jag i bilen inte hade nån sax och tejepn fastnade lite över allt och inte helt lätt att packa när man ej har nån slät yta. Puh, satt till slut bara och skratatde åt det komiska i det hela. Jag skickade även paket till morgan med hennes stövlar och en kalender med bilder från hennes år med oss. Hoppas hon gillar den.
I morse var vi även till lägenheten för slutbesiktning. Det gick bra, bara några små skavanker som de ska fixa till innan vi flyttar in. Varje gång vi är där så vill man bara stanna kvar, vilket ju känns bra, vore hemskt om det kändes fel. Men visst är det även mysigt när man körde hem till Lagga, speciellt nu när vi fått snö som lyser upp. Ca -3 grader kallt idag. Mattais är på väg hem från Borlänge och Robin är i Östersund för att hälsa på Jos över helgen.
Robin har nu fått sitt nya bolag beviljat så han är nu officiellt VD över Mr Elephants så nu kan han ta webdesig jobb,göra loggor,skapa hemsidor mm och fakturerar för detta. han ska nu börja skapa sin egna hemsida för sitt företag. Robin håller också på och hjälper sin kompis Mattias som ska starta bolag Crownseeker, för att hjälpa band som vill spela in i studio och de spelar in sin egna music med bandet Inside a Sinner så Robin har också en del projekt på gång.
Nu ska jag släppa ut Pepper, värma lite glögg och äta pepparkakor med ost. Sen ska jag koka risgrynsgröt till middag ikväll.
Blev ingen träning idag, lägger mig i soffan med en bok istället. Blir själslig träning istället.
Joy to the World, the lord is come, let earth receive her King......

Kommentarer
Postat av: MAMMA

Du kanske borde prova lite lungnare träning:
Asahi-joga (indien-kina-japan)
Kram/Mamma

2012-12-03 @ 16:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin