Busråtta

Ha ha ja så det kan gå när man har ungdomar som är i farten och som har sinne och intresse för design. Jag är inte sur för att Linnea hackat sig in på min blogg , det var ju faktiskt hon som hjälpte mig igång. Det är iallafall inte därför jag ej bloggar på några dar. Har bara inte hunnit, livskarusellen snurrar fort nu... Har svårt att hänga med.
Helgen gick. I fredags blev jag ensam hemma men jag har ju en snäll dotter som skypade med sin ensamma mamma i 2 timmar:)
I lördags hade Knivsta Kulturförening(kkf) sin fotovernissage så jag började morgonen m havregrynsgröt för att stå mig ordentligt.Sen var vi i kommunhuset mellan 10-13 för att visa upp vår förening och prata med alla vinnare och deras anhöriga samt alla andra som kom för att titta. Det finns en otrolig tacksamhet och ett stort intresse av att vi ordnar kulturella aktiviteter. Alla var otroligt intresserade och vi sålde vykort och almanackor. Robin hoppas oxå på att få en viss ersättning för hans hjälp m hemsida, vykort, affischer mm.
I söndags åkte vi till skytteklubben för att skjuta lite. Gick inge bra och det var kallt, riktigt rått. Jag vet inte men just nu funkar inte skyttet. Kanske har jag tankarna på för mycket annat. Får fortsätta kämpa, kanske lite inomhus luftpistol ksn funka vintertid..
I natt vaknade vi av möss som krafsade precis ovanför vår säng. Jag gick upp på vinden kl 05.00 för att se om jag kunde rigga lite fällor. Hittade inga så jag försökte somna om, vilket jag gjorde till slut men jag har varit riktigt trött idag , igen. Känns bekant.:)
Åkte till Bro för att sen åka på konsultbesök i Hägersten med Mattias men innan det åkte jag till Jysk för att byta lådor då dom vi köpt till Mattias LP skivor var för små. Sen snabbt in på Bauhaus för att köpa flyttlådor och även en sväng in till HM för att hjälpa Linnea..
Lunch behövde jag oxå, fick bli en kräftsallad köpt på Citygross . Åt den sen i bilen medan jag gjorde en snabb offert , även denna via datorn uppkopplad i bilen.
Efter konsultmötet till kommunhuset i Knivsta för att sitta på fotoutställning och representera KKF. Satt där m Cristina, ordföranden mellan 17-20. Köpte en macka och kaffe. Passade även på att jobba lite igen medan jag satt där. Cristina löste korsord. Det var några som kom förbi och tittade på utställningen.Sen vidare till nya Kvantum i Knivsta. Måste ju ha råttfällor... Väl hemma, värmde på korvgryta, diskade undan och insåg att korgarna jag bytte på Jysk också är för små.. Puh, nu måste vi byta igen eller kanske behålla till nåt annat?
Blir nog lådor från IKEA istället dom dock är dubbelt så dyra.
Gick sen upp på vinden med nyinköpta musfällor, riggade m skinka. Väl uppe på vinden då hittar jag 2 fällor som jag ej upptäckte i natt så nu har jag 4st. I natt kanske man vaknar av pip istället. Usch...
När jag skriver detta så inser jag att drt nog inte är så konstigt att man är trött.
Nu ska jag duscha och försöka släppa på fler måsten..
Imorgon ska jag till Repus o lämna bilen på service.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin