Vad har varit bäst med 2012??

Måndag kväll. Har precis kommit hem från en provträningsrunda på nya gymet som ligger ca 50 m från vår nya lägenhet. Det kommer bli bra och enkelt att gå dit och sen kan man gå hem och duscha. Fick veta att vi som bor där i området oxå har rabatt, vilket ju inte är nån nackdel. Tog det lite lugnt då jag ju inte tränat på gym under hösten. Men kommer nog ändå ha träningsvärk imorgon. Robin lagade tacos medan jag tränade så det var bara att komma hem till dukat bord. Dock så hade han glömt bort köttfärsen och bränt den så det blev lite well done köttfärs idag,men vi hade en trevlig middag och kul att hinna prata en stund med honom innan han försvann in i sitt rum igen. Robin har ju varit i Östersund hela helgen för att hälsa på flickvännen(ja han har flickvän igen) och det verkar vara distansförhållanden som gäller.
I lördags hade vi en underbar konsert som gjorde att man kom i lite julstämning faktiskt och vi har fått en sån härlig gemenskap med alla i kören nu, så man kommer verkligen sakna torsdagsövningarna, men vi ses ju snart igen för en ny termin, nån gång i början av februari tror jag. Alsike skolas matsal var full med folk som kommit för att lyssna på oss och t.om Linnéa var med via skype under en av låtarna. Kul:) Tänk vad tekniken gått framåt, man kan vara delaktig även om man är far away.
Har förresten blivit mormor över helgen. Sätt inte kaffet i halsen nu mamma, det är inte på riktigt. Men vi fick ju träffa Kyrian, en låtsasbebis, när vi skypade med Linnéa i lördags och han åt och jollrade så fint. Så går det när man väljer kursen family studies i USA. Då får man testa på att bli mamma över en helg och ta hand om en docka som väcker en på nätterna, som man måste byta blöja på,mata,rapa mm. Återigen, tänk vad tekniken gått framåt.Hoppas Linnea överlevde helgen.
I söndags hade vi kombinerat adventsfirande/födelsedagsfirande av Anna-Clara och det var så mysigt att få komma till ett julpyntat hem, vi har ju väldigt tomt och öde här hemma på den fronten nu. Vi drack glögg, åt smörgåstårta och pratade till kl 21.00.Alla bröderna Söderberg med familj var där, ja Mattias och jag var ju själva då förstås då våra "barn" numera allt som oftast överger oss.
Kylan har ju slagit till ordentligt här nu och just nu har vi -17 grader ute.
Såg ett inlägg på facebook där man efterlyste vad som varit bäst med år 2012 och detta satte igång mina tankar. Tror att det är nyttigt att stanna upp och tänka vad som gör en lycklig och inse vad man faktiskt har och hur mycket man upplevt under ett år. Dock känns det inte helt lätt att välja ut bara en sak som varit bra med 2012. Jag ska fundera lite mer på saken och återkommer om detta.
Uppmanar er som läser min blogg nu att skriva ned vad som varit det bästa för er under 2012?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Bäst med 2012? Hmm, det är en svår fråga. Kanske ska jag göra ett inlägg om detta på min blogg när vi närmar oss jul?

To be continued...

2012-12-04 @ 23:41:21
URL: http://neasoderberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin