Vad är lycka?

2 dagar kvar i huset nu. Men jag måste nu invänta fortsatt packande till på onsdag då det är svårt att veta vad som fortfarande behövs.Mamma kom hit med flyg från Finland igår söndag och hon stannar 1 vecka för att hjälpa till med flytt. Känns bra och kul att hinna ses några dar igen. Min lilla mamma:) För hon är faktiskt ganska liten med sina 153 cm och skostorlek 36. Idag åkte vi till Uppsala för att luncha med Mattis och för att mormor Marmatta skulle få se Mattis lägenhet. Vi gick till Thai restaurangen som ligger ganska nära Anna-Clara. Det var ganska snömoddigt då snön börjat smälta något. Vi passerade granförsäljningen vid Vaksala torg och det luktade ljuvligt om alla granar. Märker att jag försöker hitta lite julstämning då vi har lite bristvara av detta hemma för tillfället.Sen åkte vi till kraftkällan för att jag behövde skriva under gymavtalet för Tornet. Efter detta blev det även en tur till bro då jag behövde åka dit för att slå på en dator som mystiskt slagits av. Kunde därför inte komma åt vårt affärssystem vilket jag behövde för att kunna regga order och boka frakt,fakturera mm.
Sen svängde vi även in en sväng till Bro glasbruk så att mamma fick se hur det såg ut där. Hon köpte sig en blå tallrik som minne.
Tänkvärt citat:
If there are no ups and downs in your life your not alive.
Känner mig tillfreds med livet just nu och känner mig lycklig. Det får mig att tänka på ...Vad är Lycka egentligen?
För mig är lycka när man har en känsla av välbefinnande och är nöjd med sig själv,när man har ett lugn i kroppen,när man njuter av nuet.Lycka är ett liv kryddat med variation och överraskningar. Lycka är att känna att man lever.
Vad är lycka för dig??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin