Pepper opererad

Pepper , kaninen, blev opererad igår då hans tänder hade växt snett och blivit alldeles för långa. Han slutade äta hö och blev konstig i magen och hans doftkörtlar blev infekterade, geggiga.
Men allt gick bra, vi passade på att kastrera honom samtidigt. Robin följde med till veterinären. Sen åkte vi ned på stan, tog en fika med Mattis och Lovisa på Coffehouse by George medan vi väntade. Operationen med för och eftervård samt uppvak tog ca 3 timmar så vi fick hämta hem Pepper kl 17-18.
Han kunde inte stå och gå ordentligt, ramlade omkring i buren och när vi kom hem var han trött. Men vid 22 tiden hoppade han runt i huset igen. Nu krävs lite pyssel i form av penicillin som sprutas in i hans mun,kortisonsalva som som vi ska smörja doftkörtlar med.
Puh, nu hade jag kunnat behövt din hjälp igen Linnea. Pappa får vara stand in då jag får greppa Pepper i nackskinnet och samtidigt hålla i bakbenen medan Mattias smörjer och sprutar. Pepper gillar inte antibiotika, han slickar o slickar.Men han äter morot och knäckebröd nu så vi får kämpa på några dar till.Mattis och Lovisa fortsätter fixa m lgh, idag ska Robin hänga med. Jag åker till Bro för att försöka få ordning på min outlook som strular.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin