Äldsta sonen hemma i Uppsala, yngsta dottern i Kansas, USA

Tisdag morgon, frukosttime.Både jag och Mattias sov konstigt i natt. Vi tänker väl på vår Linnea . Nu är hon i alla fall framme hos sin värdfamilj vilket känns skönt, då finns det människor runt henne som stöttar när hon behöver hjälp. Det verkar som hon har upplevt på 3-4 dagar vad många inte ens får uppleva på en månad. Antar att det krävs en del bearbetning av alla dessa nya och många intryck.Igår cyklade Mattias och jag 20 km. Skönt .Sen kom även Mattis och Lovisa hem för att bo hos oss en natt innan de hinner montera upp säng och köpa madrass till sin lägenhet. De sover nu i Linneas gamla rum så just nu är vi 5 i familjen igen.Spännande äventyr det oxå att följa sonen flytta in i sin egna lägenhet, om så " bara" en studentlägenhet. Han verkar tycka det är skönt att få skapa ett ställe där man ska bo lite längre än 1-2 terminer och även att slippa långdistansförhållande måste vara skönt.Vi håller också på att leta boende när vi själva, jag , Mattias och Sanna och Jörgen ska till New York. Många timmar har det blivit att surfa framför datorn och dyrt blir det att bo, ca 12000-18000 kr för 8 nätter( 2 personer)Helt sjuka priser egentligen.
Nej nu måste jag jobba igen. Skriver mer senare.Kallt var det visst inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin